Katalog / LEVC
London Electric Vehicle Company (LEVC), wcześniej znana jako The London Taxi Company, ma bogatą historię sięgającą 1908 roku. Pierwotnie założona jako Mann and Overton, firma od ponad wieku jest synonimem kultowych londyńskich czarnych taksówek. Jednak jej niedawna transformacja w producenta pojazdów elektrycznych oznacza znaczącą zmianę w jej dziedzictwie i misji.
W 2013 roku firma stanęła w obliczu trudności finansowych i została przejęta przez Geely, chińską grupę motoryzacyjną. Przejęcie to tchnęło nowe życie w markę i skierowało ją na ścieżkę elektryfikacji. W 2017 r. firma zmieniła nazwę na LEVC, sygnalizując swoje zaangażowanie w technologię pojazdów elektrycznych i rozszerzając ambicje poza tradycyjne taksówki.
Najbardziej znanym produktem LEVC jest bez wątpienia TX, elektryczna taksówka, która łączy klasyczny wygląd londyńskich czarnych taksówek z nowoczesną, bezemisyjną technologią. Wprowadzony na rynek w 2018 r. TX stanowił duży krok naprzód w transporcie miejskim, oferując przestronną, dostępną kabinę z najnowocześniejszym elektrycznym układem napędowym i możliwościami zwiększania zasięgu.
Innowacyjność firmy nie skończyła się na taksówkach. W 2020 r. LEVC wprowadził VN5, elektryczną furgonetkę opartą na platformie TX. To posunięcie rozszerzyło zasięg LEVC na rynek pojazdów użytkowych, oferując firmom ekologiczną alternatywę dla miejskich dostaw i usług.
Zaangażowanie LEVC w zrównoważony rozwój wykracza poza samą produkcję pojazdów elektrycznych. Fabryka firmy w Ansty, Coventry, jest jednym z najbardziej zaawansowanych zakładów motoryzacyjnych w Wielkiej Brytanii, zaprojektowanym tak, aby był neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Zakład ten pokazuje zaangażowanie LEVC w zmniejszanie wpływu na środowisko w całym procesie produkcyjnym.
W miarę jak miasta na całym świecie dążą do czystszego powietrza i ograniczenia emisji, LEVC staje na czele zielonej rewolucji transportowej. Pojazdy firmy są nie tylko popularne w Wielkiej Brytanii, ale zyskują również popularność w innych miastach europejskich, a nawet na rynkach azjatyckich, demonstrując globalną atrakcyjność innowacyjnego podejścia LEVC do mobilności miejskiej.
Patrząc w przyszłość, LEVC nadal inwestuje w badania i rozwój, badając nowe technologie i koncepcje pojazdów, które mogą jeszcze bardziej zrewolucjonizować transport miejski. Dzięki bogatemu dziedzictwu i przyszłościowemu podejściu LEVC ma szansę odegrać kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości zrównoważonej mobilności miejskiej.
VIN: SCRET45H8MA005342
1500 km
📅 11.09.2025
VIN: SCRET34K4NA007422
6521 km
📅 31.08.2025
VIN: SCRET34KXNA007425
4413 km
📅 31.08.2025
VIN: SCRET45H9MA005317
102000 km
📅 11.08.2025
VIN: SCRETA5H3HA000828
172000 km
📅 08.08.2025
VIN: SCRET34K5MA005712
13354 km
📅 31.07.2025
VIN: SCRET34K4NA007419
9999 km
📅 13.06.2025
VIN: SCRET45H3MA005314
100000 km
📅 23.05.2025
VIN: SCRETA5H0HA000835
158950 km
📅 26.04.2025
VIN: SCRET34K3NA006892
365 km
📅 14.04.2025
VIN: SCRET34K8NA007424
6087 km
📅 01.04.2025
📅 21.03.2025
📅 21.03.2025
📅 21.03.2025
📅 21.03.2025
VIN: SCRETA5H2LA004765
317000 km
📅 17.03.2025
VIN: SCRETA5H14HA00122
165000 km
📅 11.03.2025
VIN: SCRETA5H4HA000143
5500 km
📅 28.02.2025
VIN: SCRET45H3MA005314
88000 km
📅 30.01.2025
VIN: SCRET45H7MA005316
88000 km
📅 29.12.2024
VIN: SCRETA5T0KA003794
49491 km
📅 11.12.2024
VIN: SCRETA5H4HA001227
161000 km
📅 27.11.2024
VIN: SCRETA5H4HA000661
46000 km
📅 07.10.2024
VIN: SCRET34KXMA005737
2600 km
📅 16.09.2024
3500 km
📅 03.08.2024
131200 km
📅 01.08.2024
90286 km
📅 29.07.2024
72700 km
📅 04.07.2024
9500 km
📅 03.07.2024
144018 km
📅 18.06.2024
144018 km
📅 14.06.2024
3794 km
📅 09.05.2024
3794 km
📅 08.05.2024
VIN: SCRETA5T8KA003798
22669 km
📅 01.05.2024
144018 km
📅 20.04.2024
144018 km
📅 19.04.2024
VIN: SCRET45HXMA005326
81057 km
📅 05.04.2024
10000 km
📅 15.03.2024
3794 km
📅 15.03.2024
22669 km
📅 13.03.2024
10000 km
📅 12.03.2024
9500 km
📅 12.03.2024
15000 km
📅 12.03.2024
VIN: SCRET45H5NA008927
27847 km
📅 19.02.2024
VIN: SCRET45H2MA005336
76495 km
📅 19.02.2024
VIN: SCRET45H4NA008921
68236 km
📅 19.02.2024
39822 km
📅 10.01.2024
Koszt pojazdów LEVC różni się w zależności od modelu i specyfikacji. Elektryczna taksówka LEVC TX kosztuje zazwyczaj od 55 000 do 65 000 euro. Należy jednak pamiętać, że ceny mogą się zmieniać w zależności od warunków rynkowych, zachęt rządowych i konkretnych czynników regionalnych.
Elektryczna furgonetka LEVC VN5, będąca nowszym dodatkiem do oferty, zwykle zaczyna się od około 50 000 euro, ale może się znacznie różnić w zależności od konfiguracji i rynku.
Warto zauważyć, że chociaż początkowa cena zakupu pojazdów LEVC może być wyższa w porównaniu z tradycyjnymi alternatywami z silnikami spalinowymi, całkowity koszt posiadania może być niższy ze względu na niższe koszty paliwa, niższe wymagania konserwacyjne i potencjalne zachęty podatkowe dla pojazdów elektrycznych. Ponadto często dostępne są opcje finansowania i leasingu, które mogą sprawić, że pojazdy te będą bardziej dostępne dla operatorów i firm.
Najbardziej przystępnym cenowo pojazdem w gamie LEVC jest zazwyczaj podstawowy model elektrycznego vana VN5. Chociaż dokładne ceny mogą się różnić w zależności od rynku i dostępności, cena początkowa VN5 wynosi zazwyczaj około 50 000 euro.
Jednak ostateczna cena najtańszego modelu LEVC może zależeć od kilku czynników:
Ważne jest, aby pamiętać, że chociaż pojazdy LEVC mogą mieć wyższy koszt początkowy w porównaniu z niektórymi pojazdami konwencjonalnymi, całkowity koszt posiadania w czasie może być niższy ze względu na niższe koszty paliwa i konserwacji związane z pojazdami elektrycznymi.
Najdroższym pojazdem LEVC jest zazwyczaj topowa wersja elektrycznej taksówki TX. Chociaż dokładne ceny mogą się różnić w zależności od rynku i konkretnej konfiguracji, w pełni załadowany TX może kosztować od 65 000 do 70 000 euro.
Na cenę najdroższego modelu LEVC może wpływać kilka czynników:
Należy zauważyć, że chociaż stanowi to wyższy koniec spektrum cenowego LEVC, skupienie się firmy na najwyższej jakości i zaawansowanej technologii uzasadnia koszty dla wielu operatorów, zwłaszcza biorąc pod uwagę potencjalne długoterminowe oszczędności w kosztach paliwa i konserwacji w porównaniu z tradycyjnymi pojazdami.